מאמרים

תרומת התקשורת לענפי הספורט האתגרי

תרומתם של אמצעי התקשורת, השיווק והמדיה לענפי הספורט האתגרי

כיום, סביר להניח כי מרבית הצעירים בעולם וגם אחוז לא מבוטל מהמבוגרים יודעים בדיוק מה זה בנג'י, צניחה חופשית, סקייטבורד, אופני הרים, גלישת קייט וכד'.

כל אלו הם סוגים של ענפי ספורט אתגרי, אשר בתחילת דרכם נחשבו לסוגי ספורט קיצוניים וחריגים, נחלתם של כמה משוגעים בודדים לדבר. כיום הם מוכרים בארץ ובעולם כולו כסוגי ספורט לכל דבר ועניין. מרביתם אפילו פופולאריים בקרב צעירים רבים יותר מאשר סוגי ספורט מסורתיים דוגמת כדורגל, כדורסל או אתלטיקה קלה.

הסיבה לפופולאריות הגואה של ענפי הספורט האתגרי למיניהם היא כפולה – ראשית כל, מפני שאלו הם אכן סוגי ספורט לגיטימיים לחלוטין, אשר העולם רק נזקק לזמן מסוים על מנת לעכל אותם, לפתח אותם ולהפוך אותם לענפי ספורט לכל דבר.

שנית כל, השיווק האגרסיבי שנעשה לסוגי ספורט אלו באמצעי התקשורת והמדיה השונים הוא שהעלה אותם לתודעה הלאומית והביא לחשיפתם המוגברת בקרב מיליוני אנשים מכל העולם. מזה שנים, ניתן לראות מותגי אופנה המתבססים על ספורט אתגרי כזה או אחר, ומציגים את ענף זה כאסתטי (או "מגניב" בשפת הצעירים.

המשך מאמר